tisdag 7 oktober 2008

Vila i frid lille Vanten.....

Tråkiga nyheter idag.....lille Gubben Strutt, Vanten Danten, Dunderklumpen, Killen me Pillen har fått somna in.....
Avanti blev inte ens 2,5 år gammal....efter en lång tids sjukdom har han äntligen fått ro.....
Vi har varit till olika veterinärer, provat olika foder, tagit otaliga prover och gjort utredningar i mängder...inget kunde visa vad som var fel med Lillen....något gjorde att han kliade sig och fick utslag i varierande storlek till och från......i perioder mådde han lite bättre men blev aldrig helt bra...sen vände det igen och han blev sämre....så har det varit länge nu......vi tog beslutet att låta honom somna in och få vila......igår åkte jag med honom till veterinären en sista gång.....det var så fint, solen sken och det var 15 grader varmt trots att det är oktober.....vi tog ut filtar och satt brevid hästhagen och där fick han somna in i min famn.................
Vi saknar honom enormt!
Han var den finaste vovven i världen....så go och snäll och mysig..........
Vi hann med att ta tre första pris i Lydnadsklass 1 och få en titel: LPI. Vi hann oxå med att tävla i Rallylydnad och bli godkända. Han hade även godkänt anlagstest i fårvallning. CK och ett flertal BIR på utställning. Om tre veckor skulle vi ha gått Korning med honom men det hann vi aldrig.....
Han fick iallafall träffa lille Lucas en kort tid och Molly har vi kvar men det är ändå tomt här hemma.....ingen som dreglar vatten på golvet, ingen som lägger upp huvudet på köksbordet, ingen som ständigt befinner sig under fötterna på en, ingen som låter Stora Larmet gå när det knackar på dörren, ingen som kommer och trycker upp diverse leksaker i famnen på en, ingen som "råkar" ramla ner i soffan med alla tassarna i vädret.....
Vi älskar dig Avanti, du finns med oss för alltid vännen, sov gott.....


















11 kommentarer:

Anonym sa...

Tänker på dig!
Vet att ni gjort allt för
att han skulle bli bra!
Det är inget lätt beslut att ta,
men det är det som skiljer dom riktigt bra hundägarna från dom andra - att veta när tiden är kommen!

Sov gott Avanti!

Anonym sa...

Sån chock jag fick när jag kom in o läste det. Är så himla lessen o tänker jättemycket på er!
Aldrig kul när man måste ta bort sitt djur.
Vila i frid!
Kram Pamela

Anonym sa...

Jag kommer ihåg när vi lärde känna varandra... När vi mötes på våra promenader utmed ån... Avanti var inte så stor då utan fortfarande valp. Sedan växte han och blev en stor kille, med betoning på stor :-) Ibland var det du som var ute och gick med honom och ibland han som var ute och rastade dig *Ler*

Jag känner en stor sorg över att detta hänt er. Jag vet att ni verkligen försökt allt som finns att göra och lite till!

Kan bara hålla med Malin att det är tillfällen som dessa som skiljer oss hundägare åt.

Just nu så har Avantikillen säkert fullt upp med att jaga hundänglar och hålla kolla ordning på molnens alla figurer...

Tänker på er!

Kram

Anonym sa...

Så tråkigt att det inte fanns någon bot eller lindring som går att leva med i längden. Tänker på er och gråter, jag stödjer ert beslut till fullo. Ska minnas Avanti som en kavat grabb som tog för sig av allt som livet gav. Krama Molly från mig.

Anonym sa...

Massor med kramizar.
IIa, Kenzo m famij

Anonym sa...

Gud, vad chockad jag blev när jag läste om Avanti. Visste inte att det var så illa däran. Ni som var så långt på vägen i lydnaden och allt annat. Det måste vara fruktansvärt. Men som djurägare är det vårt ansvar att se till så djuret inte lider, vi får inte tänka på våra egna känslor då. Tänker på dig! Kramar Karin L

Anonym sa...

Usch vad trist!!
Kram från oss!

Unknown sa...

Hej vännen! Tänker pa er och hoppas att ni mar sa bra ni kan, vet att det har varit svart... När jag kommer hem ska jag kramar er jättemycket. Sköt om er och sov gott Avanti! KRAMEN!!!

Anonym sa...

Först vill jag säga Grattis till lillen, vilken goding! Sedan vill jag beklaga sorgen över er förlorade familjemedlem. Det var med både glädje och sorg jag läste dina senaste inlägg. Kram Maria A

Töserna i Skurup sa...

Känner med dig och Avanti

Anonym sa...

Hej
Jag googlade på mitt kennelnamn Cillafors och hittade då din blogg. Jag har som du ser ett nytt efternamn, är omgift sen två år tillbaka och vi har en liten prins som är snart 4 år. Min kennel är ganska inaktiv nu. Du får gärna maila mig. Vill gärna höra hur Molly har det./Elisabeth Hjelm
elisabeth.hjelm@nll.se