måndag 30 juni 2008

Tidig morgon

Hur jag än bär mig åt så vaknar jag klockan 06 nästan varje morgon....jag har för bövelen semester! Det slår aldrig fel, vaknar till, vrider och vänder på mig, tittar på klockan och jodå, den står på 06. Försöker somna om men näää, inte det. För några år sedan var det omöjligt att få mig att kliva upp före kl 10 på mina lediga dagar. Kan det vara så att kroppen ställer in sig på tidiga morgnar med en liten bebis...? Till å me hundarna tittar på mig som om jag inte vore riktigt klok när jag kommer ner från sovrummet strax efter kl 6. Sen somnar de om. Roar mig vid datorn en timme och sen vaknar iallafall Emma och kommer ner för att titta på morgon-tv. Ante turas vi om att väcka lite senare, antingen får Emma gå upp för väckning eller så skickar vi Avanti =). Avanti e duktig på sånt, han går lugnt fram till sängen, nosar lite på husse och hips vips har han vältrat sig upp i sängen och ligger å viftar på både svans och tassar tills husse kliver upp.

Nu har jag haft semester en vecka å det har tamejf-n regnat varenda dag! Visst behövde vi regn efter att solen strålat i en månad i sträck, men hallå, nu räcker det. Tänkte faktiskt sola och bada lite på semstern.

Idag ska vi åka till Svedala för att få nyckeln till vårt radhus =). Vi får bo kvar här i Beddinge till 1 aug så det är ingen brådska med flytten men det e lika bra att få det gjort innan Ante ska iväg å jobba i Tyskland igen. Eftersom det regnar idag blir det väl till att packa lite oxå. Jädrans mycket grejjer man har samlat på sig......massor med saker som man inte ens använder...det blir mycket som åker iväg på loppis.

Kl 17 ska jag, Anna, Pamela och Malin J träffas på Oxie BK för att träna lite och känna på omgivningen inför lydnadstävlingen som går där på onsdag.

Nu är det dags för morgonpromenad, husse-väckning och frukost!

Ha det gott!

Inga kommentarer: