måndag 18 augusti 2008

Duktig bebis =)

Sådärja, då var jag hemma igen =). Tidigt imorse kom Anna och hämtade mig för att åka till BB i Ystad för att vända på lillplutt i magen. Jag har sovit som en gris inatt och var inte det minsta nervös. Det kändes konstigt att gå in på BB utan att föda haha.... Vi blev mottagna av en jättetrevlig sköterska som hette Malin. Hon visade in oss på ett förlossningsrum (jätteskumt när man inte ska föda...) och där fick jag ligga ner och bli kopplad till CTG maskinen som kollar barnets hjärtljud och om mina värkar skulle sätta igång. Sen kom en barnmorska in och klämde å kände men kunde inte vara riktigt säker på hur han låg så då tog hon fram ultraljudsapparaten men hon var fortfarande inte övertygad. Hon gick ut för att hämta någon som kunde dubbelkolla. Så kom det in två unga tjejer. Jaha, tänkte jag, vad är det här för praktikanter...... Blev en smula (eller en hel limpa) förvånad när den ena presenterade sig som förlossningsläkare och den andra som studerade förlossningläkare.....haha.......jag tyckte de såg så unga ut......
De klämde å kände men var inte säkra så det blev ultraljud igen. Jojomensan! Han låg med huvudet ner =). Alltså bara att åka hem igen. Så skönt! Slippa ligga med dropp och livmoderavslappnande och framförallt slippa bli knådad på magen för att knuffa lillen i rätt läge.
Jag och Anna åkte in till Ystad centrum och tog oss ett fika, jag hade ju inte fått äta nåt sen igår.
Idag är det exakt en månad till beräknad förlossning, spännande! Nu hittar jag dessutom till BB och har sett hur rummen ser ut och känner igen barnmorskor och läkare. De har visning den 3:e september så då ska vi dit och få gå rundvandring.
Tusen tack Anna för att du följde med! Ante är ju på jobb i Tyskland så det var skönt att ha med sig någon som sällskap, och Anna var exemplariskt duktig =).
Nu ska jag lägga mig å vila lite, kudden ropar på mig...



4 kommentarer:

Unknown sa...

Hihi, tack själv för idag! Som sagt, MYCKET spännande... Hade faktiskt inte själv nekat en vilostund men här ska det jobbas! Ha det superbra idag!

Anonym sa...

Han liknar Ante ser jag... Kram!!

Anonym sa...

Åh vad skönt att du slapp vändningen! Han är en lydig liten kille =)

Anonym sa...

Duktig kille!!
"Kan själv"