fredag 1 augusti 2008

Lydnadstävling i Skurup

Håhåjaja...då har vi varit på tävling igen!
Idag var det Skurups BK som stod för arrangemanget. Började dagen med att jobba, sedan åkte jag hem och satt med Ante och hundarna på uteplatsen och tog det lite lugnt och drack dricka, det behövs när det är 28 grader varmt......
Packade iordning sakerna jag skulle ha med och satte in Avanti i bilen och så bar det av mot Skurup. Det är bara två mil dit så vi var framme på en kvart. Tog ut Avanti och gick en runda och körde lite uppvärmning. Det blev mest linförighet eftersom det är vår akilleshäl. Uppvärmningen gick bra, men det är klart, utan hundar och publik i närheten är det ju enkelt. Belönade med både korv och kamplek, Avanti hade inte riktigt koll på skillnaden på mattes finger och kamptrasan så hips vips rann det blod längs hela handen.....nåja, man får inte vara känslig när man har en stor brukshund så jag gjorde färdigt uppvärmningen och satte sedan in Avanti i bilen. Som tur hade de plåster på klubben så jag slapp bloda ner överallt haha....
Malin B med Fido och Malin J med Guiness skulle oxå tävla och vi strålade samman. Anna kom oxå dit för att vara hejarklack, fotograf, filmare, bärare och alltiallo. Tack för fotografering och all hjälp Anna!
Så var det dags för lottdragning, jag fick nr 9 och det tycker jag är alldeles utmärkt för då hinner man i lugn och ro värma upp hunden. Vi började som vanligt med platsliggning och på väg ut var det tandvisning för domaren som idag var Carina Larsson Barthel.
Vi fick 10 på både platsen och tandvisningen, skönt! Så in med Avanti i bilen medans jag tittade på Malins program. Det såg jättebra ut! Guiness var så duktig!
Sedan hämtade jag Avanti igen och började värma upp lite. Han verkade vara hyfsat på alerten trots 25 graders värme kl 19. Så var det dags! Vi körde igenom alla momenten och jag måste säga att jag e kanonnöjd! Han var så duktig så! Linförigheten är som sagt vår akilleshäl men han gick mycket bättre än han gjort på de två tidigare tävlingarna och vi drog iallafall ihop en 7 poängare där =). Det var det momentet jag haft mest farhågor för, det är koeff 4 på den så det är viktigt att man inte nollar.
Här kommer protokollet:
Platsläggande: 10 (x 3) = 30
Tandvisning: 10 (x 1) = 10
Linförighet: 7 (x 4) = 28 (snett sitt, lov, avslut)
Läggande: 10 (x 2) = 20
Inkallande: 9,5 (x 3) = 28,5 (tempo)
Ställande: 9 (x 3) = 27 (dk)
Apportering: 7 (x 1) = 7 (tugg)
Hopp över hinder: 10 (x 2) = 20
Helhetsintryck: 10 (x 1) = 10 (trevligt ekipage)
Summa: 180,5 poäng, 1:a pris med klassvinst!!!
Wow wow wow! Jag e supernöjd med vår insats! Avanti var så duktig trots värmen. Å jag e rätt duktig själv som bara har 7 veckor kvar till bebisen ska levereras =).
Malin B och Malin J fick varsitt 2:a pris, grattis till er! Nästa gång klämmer ni första priset! Malin J placerades dessutom på tredje plats på prispallen.
Det är verkligen skoj att tävla, ännu roligare när vi är ett gäng som åker på tävlingar tillsammans, och vi tränar såklart ihop oxå. Ni är så goa, allihopa!
Nu ligger Avanti å sussar för fullt, matte ska oxå gå å lägga sig. Imorgon ska vi städa ur gamla huset och passa på att gå över till Pia och Stefan för en fika, det ska bli skoj, det var längesedan vi träffade dem! På kvällen är vi bjudna till våra nya grannar på middag, det blir säkert trevligt.
Däremot måste jag se till att lägga mig i tid för på söndag är det nämligen dags att tävla igen! Denna gång i Bjuv. Vi får väl se hur det går.....
Sov gott allesammans!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Åååå, vad ni är duktiga - alla tre! Ja, du, bebis och Avanti! Det gick ju lysande - jag är så stolt och glad!! Ja, du kan ju dricka mjölk, men jag tror att jag firar med ett liiitet glas Baileys i alla fall, hehe 180,5 poäng, ännu ett förstapris och klassvinst dessutom - GRATTIS! NI ÄR HELT KLART ETT DREAM TEAM! Kramar i massor! Eva, stolt uppfödare på Kennel Rave On

Unknown sa...

Super grattis igen till er! Ni var kanonduktiga och väl värda era poäng. Nu tycker jag att Andreas ska bygga ett pris-skåp till alla era bucklor...
Kramen!

Anonym sa...

SHIT!!! Grattis!! Så himla skoj! :D snart har du ditt LP 1 :D Grattis än en gång o synd jag int evar där o såg er! :D