torsdag 24 juli 2008

Senaste nytt!

Så äntligen har vi fått internet igen efter flytten. Väldigt skönt att vara tillbax i Svedala, nära till jobbet, nära till bruks, nära till affärer, varierande promenadstigar med hundarna, jättetrevliga nya grannar mm. Vi har inte kommit iordning ännu och vi har fortfarande lite kvar att fixa i Beddinge-huset, några saker kvar i källaren och så. Jag har börjat jobba igen efter semestern och så ska hundarna ha sitt och dessutom e jag väldigt trött och osmidig nuförtiden hihi.....det får ta sin tid helt enkelt. Jobbar två veckor till, sedan blir jag hemma med havandeskapspenning tills det är dags. Ska bli skönt att få ta det lugnt och fixa lite här hemma.

Idag har jag och Avanti varit på rallylydnadskurs. Vi har legat lågt med allt vad träning heter för att han ska bli sugen igen och det har funkat! Idag var han jätteduktig, väldigt het på gröten och hade kanonkontakt med mig =). Lite finlir finns alltid att jobba på men i det stora hela gick han jättebra! I förrgår var det rallytävling i Oxie, jag hade tänkt åka dit och titta men efter att ha klivit upp kl 4 för att jobba så var jag helt slut på kvällen så jag orkade inte.

Jenny och Zorro fick 85 poäng och därmed godkända för andra gången, stort grattis! Johanna och Bezzo var oxå duktiga och placerade sig på tredje plats, även de godkända såklart, grattis grattis!

Ja, som sagt, vi var och tävlade i lydnad den 18 juli. Anna och Pelle kom och hämtade upp mig och Avanti, hundarna var jätteduktiga som delade baksäte utan att tjafsa. Färden gick till Tollarp där även Malin B och Malin J befann sig. Petra hade oxå följt med för att leka paparazzi-fotograf =).

Startade med lottdragning, jag fick nr 14. Platsliggningen fick bli i 3 omgångar eftersom vi var många tävlande. Avanti var som vanligt jätteduktig och låg fint i dessa två långa minuter =).

Sedan fick startnr 1 börja och då gick jag och satte Vanten i bilen en stund. Sedan lite uppvärmning och jag hade väl på känn att linförigheten inte skulle vara den bästa idag heller.....

Så var det dags för oss och här är protokollet:

Platsläggande: 10 (x3) = 30

Tandvisning: 10 (x1) = 10

Linförighet: 6 (x4) = 24 (tv, sitter ej, pos, snus)

Läggande: 9 (x 2) = 18 (ngt sen)

Inkallande: 9 (x 3) = 27 (tempoväxling)

Ställande: 9,5 (x3) = 28,5 (seg ner på sitt)

Apportering: 7 (x1) = 7 (ngt tugg)

Hopp över hinder: 10 (x2) = 20

Helhetsintryck: 10 (x1) = 10 (trevligt ekipage)

Summa: 174,5 poäng (1:a pris)

Dessutom placerade vi oss på pallen som nr 3 av 18 startande! Yippee! Jätteglad var jag och dessutom fick vi en fin buckla att ta med oss hem =).

Grattis oxå till Malin B, Malin J, Anna och deras duktiga hundar! Svedala BK fortsätter att visa framfötterna (tassarna).

Imorgon ska vi träffas på klubben kl 11 för att träna lite lydnad, om en vecka är det dags för tävling i Skurup och sen en dags vila och så bär det av till Bjuv för den sista lydnadstävlingen innan bebis kommer, jag orkar nog inte ränna runt med en bamse-briard mer sen...

Nu är det snart dags att sova, kudden ropar.....

Sov gott allesammans!

4 kommentarer:

Anonym sa...

hi hi hi
Uppdaterar om tävlingen sisådär en vecka i efterhand ;o)
Alltså.. - är det du eller jag som är helt yr??
Var Malin J i Tollarp??!
(tror du får skylla på "bulan", men inte visste jag att det satte sig på skallen.. *fniss*)

Skönt med ledighet sen att komma iordning i Svedala & förbereda dig inför vad som komma skall!

Vi ses o hörs!

Anonym sa...

Okej, har inte hört talas om att där fanns ett hundtrim i Skurup. Men i början av året så gick jag en basutbildning till hundfrisör så jag ska förska mig på det själv *nervös* Största projektet hitentills men det ger bra övning, men jag vill ha henne jämnalång över hela kroppen o tar jag mitt längst skär blir det ca 4-5 cm. O det hade ungefär Avanti nu så jag har helt bestämt mig nu, gillade hans längd! :D

Unknown sa...

Hihi, Linda är förvirrad! Int´va Malin J med i Tollarp int´!
Tror det är medlet Linda har putsat sin pokal från Tollarp med som spökar med hjärnan... fniss!
Hoppas det är bra med er! Kramen!

Anonym sa...

I dag har Lindra "piskat" mig på jobb, hon är en riktig "slavdrivare" *fniss* *fniss*
Så hon är inte bara "härligt förvirrad" utan oxå världens bästa arbetskamrat!!