lördag 5 juli 2008

Hemsidan uppdaterad

NU har jag än en gång fått tummen ur =). Vaknade strax efter kl 6 imorse (varför sova länge bara för att man somnade kl 01?) och tog ut hundarna på en morgonpromenad. Vilket kanonväder! Helt vindstilla, sol och varmt och inte en kotte som var ute förutom vi. Efter promenaden fick hundarna mat och sen tog jag mig i kragen och uppdaterade hemsidan!

http://hem.passagen.se/raveonavanti/

Det var nästan två månader sedan sist så nu var det dags. Det tog lite tid och jag måste justera lite småsaker, men behöver hjälp av husse till det. Å eftersom husse sover får vi vänta ett tag. Är ruggigt trött så efter frukost får jag nog gå och sova en stund till. Inte lätt när man inte kan sova för att man har ont i ryggen....vi sover normalt på övervåningen men nu är där så jädrans varmt så vi har flyttat ner i källaren. Temperaturen är perfekt men gästsängarna är alldeles för mjuka, jag sover inte bra i dem. Vaknar varje morgon av att ryggen värker, det enda som hjälper är att kliva upp. Ajja, det är snart dags att flytta tillbax till Svedala så jag ska nog stå ut några nätter till.
Ja, apropå flytta. Ante flyttade ner till Skåne 2004 och vi pendlade till varandra tills jag flyttade ner i april 2006. Då bodde vi på Tegelbruket i en tvåa. I maj 2007 fick vi hyra ett hus i Beddingestrand och där bor vi nu. De som äger huset ska flytta in här till hösten och då blir det att vi flyttar tillbax till Svedala och Tegelbruket. Vi har fått tag på ett radhus på 101 kvadrat, 4 rum och kök. Jättefint, nära till jobb, vänner, Malmö, affärer osv. Beddinge är jättefint under perioden maj-sept men sedan är det MÖRKT! Finns inga gatlampor, ut med hundarna och famla runt i mörkret. Vi bor 200 meter från havet så isvindarna på vintern är lagomt mysiga..... Man möte inte en människa när man e ute på promenad, och OM man mot förmodan möter någon blir man vettskrämd och undrar vem tusan som smyger runt i mörkret haha.....nä det blir perfekt att bo här nu under sommaren och sedan flytta in till civilisationen igen. Kommer dock att sakna våra grannar och vänner Pia och Stefan och deras briarder Abbe och Gonzo. Nåja, det tar 25 minuter att köra mellan Svedala å Beddinge så vi kommer ju träffas ändå.
Nu har husse vaknat till liv, så det e frukostdags!

Ha det gott allesammans!

1 kommentar:

Unknown sa...

Tråkigt när man inte kan sova ordentligt!!! Provat med en kudde under knävecket (om du ligger på rygg då...)?
Hahaha, du, det kommer fler valptillfällen...
Lycka till på provtagningen imorgon!
Kramen