torsdag 10 juli 2008

Rallylydnadsträning

Idag har vi varit på rallylydnadsträning i Trelleborg. Avanti har varit lite less på allt vad träning och tävling heter så vi har inte tränat alls sedan 2 juli. Bara promenader och lek i trädgården. Det verkar ha gjort susen för idag var han på hugget! Träningen gick jättebra, han hade fin kontakt med mig och utförde momenten bra, förutom där matte själv inte riktigt hade koll på vad hon gjorde...hrm....det e lätt att bli yr i bollen när man gått spiralen och slalom..... =).
Nu ligger vi lågt med träning några dagar till, sedan blir det till att köra lite lydnad nästa vecka inför tävligen i Tollarp den 18:e. Det ska verkligen bli spännande att se hur det går! Det gick ju inte jättebra sist så jag hoppas att han e mer sugen denna gång.

Imorgon ska vi till badstranden om det e fint väder, vi har faktiskt inte varit på stranden ännu i år.......ja vi har ju gått där med hundarna, men vi har inte solat och badat. Vädret har varit väldigt omväxlande i sommar så det har mest blivit att vi legat i trädgården och haft nära hem ifall det börjat regna hihi....

Nu ska vi fika lite och sedan är det nästan dags för kudden.

Sov gott!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hallå! Tack, jo ska den sitta där hela livet tycker jag att den ska betyda nåt :D
Shit så skoj! jag ser verkligen fram till att prova på det m Kimba, hon e så på hugget o vill verkligen leka nu för tiden när vi inte har tränat sen tävling. Innan ville hon inte leka heller men nu har vi hittat en ny sida av henne :)
Har det blivit nåt mer snack om när vi skulle till dig?! jag e jättesugen hade varit skitskoj!