lördag 12 juli 2008

Avanti har haft kompisar på besök =)




























Igår hade vi besök av Anna, Peter och deras hund Pelle. Pelle hade tagit med sig en snygg tjej som heter Chili. Pelle och Avanti brukar ju träffas när vi tränar så de känner varandra redan. Men Chili var en ny bekantskap. Å vilken skojjig en! Full fräs hela tiden! Äntligen fick Avanti en tjej att busa med =). Molly busar med Avanti ibland men det är ingen vidare fart i henne.....annat var det me Chili! Fast jag tror Avanti tyckte hon var lite jobbig när hon gick omkring å tog hans leksaker hela tiden. Den fina Ikea-bollen tog sitt sista andetag igår haha.....den tyckte hundarna var skoj som ni kan se på bilderna här =). Anna sprang runt och räddade gosedjur hela kvällen, nu ligger de i säkert förvar högt uppe på olika hyllor =).
Jättebra för Avanti att få såna snälla hundar att leka med, här i byn bor bara hanhundar, inte någon som faller Avanti i smaken. Alla fyra hundarna skötte sig utmärkt, Molly och Pelle agerade lite polis när det gick för vilt till =). Å eftersom Molly är äldst så bestämde hon vem som fick komma in i huset och hur närgångna de fick vara hihi....
Vi tvåbeningar grillade och åt och åt och åt. Efter maten blev det jordgubbar med glass och grädde, mums!
Idag ska Anna och Pelle med Svedala BK och prova på spår, hoppas det går bra för dem!
Ikväll är jag och Ante är bjudna till våra grannar Anna och Marcus, de ska ha sitt årliga party, denna gång med temat "Golden Hits".
Kl 14 börjar det med olika aktiviteter och de har hyrt in DJ och karaokemaskin till kvällen....hrm....hur ska jag lyckas slingra mig från att sjunga.....
Alla inbjudna har fått en person de ska föreställa, jag ska vara Sporty Spice och Ante ska vara Marcoolio. Det får bli enkelt för mig eftersom min mage gör att det inte finns många kläder som jag kommer i =). Det blir nog ett sportigt linne och ett par byxor av något slag.
Vissa går in med liv och lem i detta och beställer grejjer från USA och spökar ut sig ordentligt, och vissa kommer nästan precis som vanligt. Det får man göra som man vill.
Ante har tjatat i flera dagar om att han ska sjunga: Ååååååka pendeltåååååååg..........
Jag fick i uppdrag av Anna och Peter att med jämna mellanrum springa hem och uppdatera bloggen med bilder av detta......haha...ja vi får väl se =).
Nu ska vi äta frukost och sedan är det dags att göra sig klar. Imorgon är det bara att kliva upp i tid för vi måste packa!!! Vi ska även hämta Emma som ska vara hos oss några dagar.
Tur att iallafall JAG inte kommer att vara bakis =).
Trevlig lördag på er!

3 kommentarer:

Unknown sa...

Tack för att vi fick komma! Nästa gång tar Chillie med egna leksaker som de kan ta i sönder... (sorry!). Du måste filma Ante när han gör "åååkaaa peendeltååååg"!!! Hihihi!
Spår gick sådär, måste nog träna lite mer...
Malin x 2 och jag ska träna på måndag, Lomma BK klockan 11.00, välkommen om du vill!

Anonym sa...

I second that motion!!

Blogg-bilder på utstyrseln
MÅSTE vi få!! *fniss*

Du får vara Pregnant Spice ;o)
Hoppas du kommer på måndag!

Anonym sa...

vaaaa??

klockan är snart 21.00
- o inga partystass-bilder än..

*fniss*