söndag 13 juli 2008

Party!!!












Igår var vi som sagt bjudna på maskeradparty hos våra grannar Anna och Marcus.
Det var enormt trevligt och vi hade verkligen tur med vädret. Vi började med välkomstdrink kl 14, ja för min del blev det Fanta =). När alla kommit gick vi ut på ängen på baksidan och där hade en rallybana byggts upp. Vi fick diverse verktyg och brädor och så blev vi indelade i 4 lag. Nu gällde det att snabbt bygga ihop en stadig lådbil och ta sig 5 varv runt banan! Vi var snabbast med att få iordning bilen, sedan blev JAG av någon konstig anledning utsedd till att väga minst (!!?? med bebis i magen??!!) så jag satte mig på det rackliga härket och så puffade de andra på......vi kom ungefär ett halvt varv innan lådbilen brakade ihop. Tillbax till "verkstaden" för att reparera. Ny konstruktion och så iväg igen. Denna gång kom vi ända fram till depå-stoppet, där gällde det att hinka i sig drinkar och sedan byta hjul med valfri motståndare! Puh, vilket jobb!
Mitt i allt detta sken solen så vackert och det var så varmt....men pang bom, så blev himlen kolsvart och värsta ovädret drog över oss! Det åskade och regnet vräkte ner och saker blåste omkull. Det varade i kanske en halvtimme, sedan sken solen igen som om inget hänt =).
Det var ett lag som PÅSTOD sig ha tagit sig 5 varv runt banan och därmed utsedda till vinnare. Ingen av oss andra orkade argumentera emot, vi var glada att slippa fortsätta slita i värmen haha......
Till middag blev det så klart grillat, gott gott gott! Diverse tävlingar pågick under kvällen men (som tur var) uteblev karaoken =). Synd för Ante som tittat på You Tube för att lära in texter och dans till Marcoolios låtar, hrm.....
Några hamnade mer eller mindre frivilligt i poolen allt eftersom kvällen flöt förbi, jag klarade mig från det mesta, väldigt praktiskt att dra fram graviditetskortet titt som tätt hihi.....
Klockan 01 kändes det som om jag gjort mitt så jag gick de 50 metrarna hem för att lägga mig och sova. Jag hade väldigt trevligt på denna fest trots att jag var nykter. Det brukar annars inte vara någon höjdare att vara ensam nykter på en fest där alla andra öser järnet =).
Ante kom hemraglandes kl 05 och formen idag var därefter =).
På bilderna här ovan ser ni Dolly Parton och Marcoolio med Elvis frisyr (???) dansa, sedan kommer Prince och Elvis som har bytt frisyrer med varandra, därefter Mel C, Anne-Frid och Baby Spice. Madonna poserar vant medan Prince har ögonen på något helt annat. Fick med en bra bild där Ante dansar limbo...hihi.....och naturligtvis en lugn och skötsam bild på mig och Pernilla Wahlgren.
Både jag och Ante hade jättetrevligt och det var verkligen roligt att se alla som gjort ett bra jobb med maskeradutstyrseln, vissa mer utklädda, andra mindre.
Nu dröjer det nog ett tag till nästa fest, skål!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jösses Amelia.. - tror inte jag
har så dåligt samvete för att vi
"välte dig" längre.. Kan dom krascha dig i en lådbil så.. *fniss*
Ni ser ut att ha haft trevligt iaf!
Ha det så gott!

Unknown sa...

Hahahahaaa, vad hade jag inte gett för att vara en spion-fluga på den festen! Kände Molly och Avanti igen er när ni gick till festen?

Anonym sa...

Låter ju hur skoj som helst!!
Njä ska jag vara ärlig så vet jag inte :P hon e så fin fullpälsad så hon får ha det ett tag till iaf :)