söndag 3 augusti 2008

Lp1 Rave On Avanti Noir YR!!!


Yippee yippee yippee!!! Yes, vi klarade det!
Avanti har idag fått ny titel: Lp1 Rave On Avanti Noir YR!
Idag tog vi vårt tredje första pris i lydnadsklass 1 och då får hunden titeln Lp1.
Sååå jäkla skönt! I juni någon gång tror jag det var jag fick tummen ur och anmälde mig till vår första tävling. Sedan anmälde jag till 3 till. Målet var från början att komma till tävling innan bebis kommer, sedan höjde jag målet att få tre första pris och därmed titeln Lp 1 på Avanti.
Hade fyra tävlingar på mig och på den första fick vi ett tredje pris....ajaj....nu gällde det att få tre raka första pris.....
Å banne mig det klarade vi!
Imorse ringde klockan 05.00 och jag åt snabb frukost, rastade hundarna och packade in Avanti i bilen och susade iväg mot Bjuv. Strax efter 7 var vi framme och jag gick då in och anmälde mig. Sedan lite uppvärmning och rastning, vi hann precis innan regnet kom. In med Avanti i bilen och så var det lottdragning. Vi var 18 ekipage och jag lyckades dra nr 18, alltså sist ut.
Det började med tre platsliggningar. Vår grupp hann ligga ungefär 10-15 sekunder innan hunden närmast Avanti flög på hunden brevid......slagsmål och de flesta hundarna gick upp från platsen, så även Avanti som mest sprang runt och såg förvirrad ut. Gick och hämtade honom och så fick vi promenera runt lite innan det blev omläggning. Det gick jättebra och vi fick 10 poäng =).
Domaren för dagen hette Christer Sommarin och han han ville ha tandvisningen som första moment. Alltså bara att gå å sätta Avanti i bilen en stund innan jag skulle börja värma upp.
Här kommer protokollet:
Platsliggande: 10 (x 3) = 30
Tandvisning: 10 (x 1) = 10
Linförighet: 7,5 (x 4) = 30 (tr v, sn sitt)
Läggande: 0 (x 2) = 0 (lade sig ej)
Inkallande: 10 (x 3) = 30
Ställande: 9,5 (x 3) = 28,5
Apportering: 9 (x 1) = 9 (tugg)
Hopp över hinder: 9,5 (x 2) =19
Helhetsintryck: 10 (x 1) =10
Summa: 166,5 poäng och placering 7 av 18
Avanti var så duktig! Vet inte däremot inte vad han fick för hjärnsläpp att inte lägga sig på läggande under gång, det är hans favoritmoment och det får vi alltid höga poäng på. Jaja, vi fick bra på de andra momenten och klarade därmed första priset!
Är så glad så!
Nu ska vi ta det lugnt med träningen, vi har två gånger kvar på rallylydnaden och sedan blir det semesteruppehåll och bebisfokus istället.
Än en gång, sååå jäkla skönt att ha klarat av målet att hinna få Lp1! I´m happy happy! =)
Grattis oxå till Malin B och Fido som oxå fixade ett första pris!
Malins kompis Susanne tävlade med sin endast 1 år unga tik och drog på sig 191 poäng, och därmed klassvinst! Grattis till er oxå!
Samtidigt som lydnadstävlingen pågick var det oxå officiell utställning och våra vänner Pia och Stefan ställde sin briard Gonzo, det gick kanonbra, BIR och sedan BIS-5!!! Grattis grattis!!!
Nu ska jag och husse gå ut och äta middag för att fira, ha det gott allesammans!

13 kommentarer:

Unknown sa...

GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!!!

Anonym sa...

HAHA :D Grattis! Så glad jag blev när jag läste det!! :D så himla bra! :D så glad för eran skull! :D:D Grattis!

Anonym sa...

Stort grattis till er fina titel!!!
Kul att träffas och se ert härliga samspel. Önskar dig åxå lycka till med bebis på väg och allt vad det innebär!!
Hoppas vi ses i tävlingsringen snart igen!!! ;)
// Susanne & Klicka

Anonym sa...

* G R A T T I S *
sååå himla kul för er!!
Nu kan du lägga upp fötterna
o vänta in bebisen.. - man vet ju inte hur fötterna ser ut från dag
till dag numera *fniss*

Jättegrattis till er!

Anonym sa...

Tja, vad säger man... GRRRRRATTIS till Avantis nya titel LP I förstås, att köra tre tävlingar och knipa lika många förstapris på raken - NI ÄR HELT FANTASTISKA! Jag är så glad och stolt, det här var verkligen jätteskoj! Nu kan ni vila tills bebis kommer... Kramar i massor från oss alla här på Kennel Rave On i Ronneby

Anonym sa...

*G*R*A*T*T*I*S*
Hipp Hipp Horraaaaaaaaaa!
Härligt!!
Nu kan man väl knapp jobba tillsammans med dig... Det kommer att bli outhärdligt... *fniss*
Grattis!

Kram Petra & Co

Anonym sa...

-GRATTIS- till 1:a priset er nya fina titel.
Hälsningar Emma, Skott & Krut

ps:hittade hit via Susanne´s blogg =)

Malin sa...

Jättestort grattis. Det måste vara en härlig känsla att ha nått ditt mål. Ni är så duktiga.

kram

Malin

Anonym sa...

Grattis grattis!
Inte för att jag fattar något av poängsättning och "formuleringar" kring hundtävlingar... Men första pris fattade jag!!
Puss

Anonym sa...

HJÄLP!
I dag har Emma och jag jobbat häcken av oss =))
Och du svävar fortfarande på moln... orättvist =)
Grattid igen!

Anonym sa...

Stort grattis från mig o Ronja. Lycka nu till i framtiden med både bebbe o hundtävlingar. /Karin L o Ronja

Anonym sa...

Grattis grattis!!!
Är inte så haj på sånt där men jätte roligt att det har gått bra för er!!
Kram Maria

Anonym sa...

Hörru, nu får du allt ta och uppdatera bloggen er!