torsdag 18 september 2008

280 dagar avklarade, hur många till?

Jaha, idag har jag gått omkring å jäst i 280 dagar. Beräknad förlossningsdag är idag. Nu är klockan 19,43 och jag känner mig inte förlöst för fem öre. Ante frågade mig imorse om bebisen tänkt komma idag. Nä, svarade jag. Han vill bo här inne i min mage, det e varmt å gött.
Ska bli spännade att se om det blir som alla säger, att så fort man passerat datumet känns varje dag därefter som en vecka. Än så länge känns det lugnt. Morgon och förmiddag går bra, då e jag smärt å smidig (ja, det känns så iallafall) men på em/kväll är det tuuuuungt......orkar inte gå mer än tio meter, ryggen värker, fötterna svullnar osv.....
Varje natt när jag måste gå upp för att kissa e jag rädd att det ska sätta igång, jag e ju så TRÖTT då juh! Å varje morgon pustar jag ut å tänker: oooh, jag fick sova ut iallafall. Tänk vad hemskt om man e jättetrött å precis ska gå å lägga sitt söta huvud på kudden för natten, åsså sätter det igång.....jag som har sånt sömnbehov....det finns inget skönare än att sova juh......fast det känns som om det kommer bli betydligt mycket mindre av den varan framöver....hrm.....
Idag har vi fått lite gjort iallafall, igår oxå faktiskt! Vi har rensat flyttkartonger från garaget, hängt upp gardiner, sorterat barnkläder, städat, rensat grejjer å satt i loppis-kartonger osv. Vi kommer att bli miljonärer den dagen vi hittar en loppis att sälja saker på. Vi har så mycket av allt möjligt skit och inte skit så det är helt galet. Å ändå har vi rensat å rensat varje gång vi flyttat. Jag tror alla grejjer förökar sig om nätterna.....eller klonar sig. Två osthyvlar, fem pajformer, tre bakformer (alla ser likadana ut), två vattenkannor, fyrahundra olika besticksorter, muggar å glas till förbannelse och så fortsätter det.....jo, höll på att glömma, vi har inte mindre än TRE Bia-bäddar till hundarna. Vi har bara två hundar. Hur kan det då komma sig att vi har tre bäddar?? Å undrar hur många hundleksaker och koppel vi har.....åjåj....vi lever i överflöd. Åsså finns det folk som svälter och knappt har några kläder att ta på sig......fyyy bubblan!
Nåväl, ikväll tog jag och Molly bilen till brukshundklubben medans husse promenerade med Avanti. Jag lämnade in mina tävlingsresultat från i somras, så vi får vara me på "skryt-tavlan" haha..... Vi träffade oxå Anna och Jenny, trevligt att få en pratstund med dem! Å jag e så sugen på att börja träna inför lydnadsklass 2.....snart så e jag fit for fight igen!
Nu är det tea-time och maybe en sandwich till.
Ha d gött allesammans, tjingeling!

(Bilden e tagen av min kompis Linda, http://www.lindafoto.com/)

8 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, som du ligger i så kommer han nog i natt!
Ja, jag undrar varför ni har tre biabäddar hehe...

Kram på er!

Unknown sa...

Den tredje bia bädden är ju till bebisen!!! Min kusin la sin son i Pelles när de var och hälsade på hos oss, fungerade kanon! Lowe somnade gott.
Det var superkul att se dig igår, och bilden på bloggen är superfin!
Ha det gott, och stora kramar till dig o La familia!

Anonym sa...

nää jag har pratat om o skaffa 1 till o så så du e på rätt spår =) Det e inte bra o säga sånt, jag blir så intresserad dirket xD Men vad vet du mer om henne? Vilken kennel? Rumsren? Hur mycket tränad e hon? Nästan det viktigaste, hur e hon mot andra hundar? Dominant eller brukar ge sig? Eftersom Kimba e väldigt dominant, iofs e hon äldre men bra o veta =)
Jag ska prata m Lord om det, för vi hade velat ha 2 så vi kan gå kurser tillsammans men ha varsin hund o träna. Lite intresserad e jag ;)

Anonym sa...

Det där med att vara såååå trött på nätterna instämmer jag i. Men jag lyckades ändå starta mina värkar kl 3 på natten. Men det löste sig genom att jag sov mellan värkarna på BB. Bara ett litet tips :-) /Karin L

Anonym sa...

Hej på er!
Tänker på er!
Snart... snart....

Jag gick 6 dagar över tiden med Rasmus... sedan låg jag i 18 timmar för att få denna lilla underbara krabbat på magen, som i dag är 1.90 cm lång och 15 år... Shit, tiden den går.
Konstigt för jag blir inte älder... märkligt!

I morgon åker vi till Kreta, lova att sms när killen har tittat ut!

Kram kram

Anonym sa...

Så nu är han äntligen här - eran lille prins! Stort grattis från oss allihop i Ronneby, lycka till med människovalpen!

Kramar till er alla

Anonym sa...

Puss och kram på er, hoppas ni mår bra, skicka bilder på lillkillen!!! Grattis från Rutvik!

Anonym sa...

Oj, har förstått att bebben tittat ut. Grattis då från mig o Ronja och hoppas du kommer och visar upp honom på klubben en dag (du vet en tisdag när träningsgruppen är där :-) ). Lycka till!