torsdag 11 september 2008

Tjejpromenad

I takt med att bebisens ankomst närmar sig har jag blivit långsammare och långsammare.....min promenadhastighet påminner om en mycket gammal skröplig tants hahaha.....
Det blir alltså Ante som sköter hundarna men jag saknar mina långa hundpromenader så när husse (som blivit väldigt hurtig) tar Avanti på en motionsrunda runt Aggarp tar jag och Molly en lite mer pensionärsanpassad promenad runt omgivningarna.
Idag kom jag på mig själv att ropa efter Molly:
Molly, vänta på matte!
Då förstår ni som sett Molly gå på promenad, hur långsamt jag går *fniss*.....
Det var kanonväder och 22 grader i skuggan, inte dumt för att vara nästan i mitten på september!
Fick med mig kameran för att fånga några bilder. Molly är inte den som är intresserad av att vara med på bild så jag fick jobba lite för att få ihop några hyfsade bilder.
Fina höstfärger i denna buske som jag inte har den blekaste vad den heter =)
Molly älskar att rulla sig i nyklippt gräs.....

Bäst att ta igen sig lite på en bänk

Molly börjar bli lite grå om nosen, som den gamla dam hon är =) snart tio år gammal.

Äppleträden är fulla med goa äpplen.

Så här ser det ut där vi bor, den röda dörren är vår.
Vi har även hunnit med en sväng till Trelleborg idag, jag var både till frissan (Nikita Hair) och till Schöns hudvård för att färga bryn och fransar. Det kommer säkert att dröja lite innan man kommer iväg dit efter att bebis kommit så jag passade på innan istället.
Ikväll ska vi äta älgskav med potatismos, mums!
Men jag tror att jag börjar med att inta horisontal läge i soffan en stund =)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt det låter med tjejpromenad!!
Tänk, jag har helt glömt hur långsamt det gick när man var gravid...
Visserligen är det 15 år sedan... ;-)
-Shit, jag börjar bli gammal, HJÄLP!!
Nästa gång hjälper jag dig att färga bryn & fransar, kan t.o.m. komma hem till dig!!

Kram Petra

Anonym sa...

Hahahhihhohoh.... Ser dig vagga fram med Molly framför dig... Hihohohahahah.........

Anonym sa...

Sa du promenad???!!! Sätt på inlines så kan Molly dra dig runt byn i stället. Vi har gjort paj på äpplen från vår trädgård, de var så små och sura, så det gick åt några deciliter med strösocker. PS. Glöm inte ta på dig hjälm.

Unknown sa...

Hej tjejen! FÖRLÅT att jag är superdålig kompis som varken hör av mig eller syns, ska bättra mig, promise!
Hoppas att ni alla mår bra, kan väl vara mysigt att traska tjejprommis! Jag tycker bara att det är mysigt att traska med hund överhuvudtaget, hoppas att Pelle kommer hem nästa fredag... Kramen!!!

Anonym sa...

haha som det går nu så hade jag kunnat tävla i morgon.. o vinna ;-) haha nä kanske inte, men om jag inte tjatar ut alting för snabbt nu igen har jag liiite små planer att ev till våren :D
Hopas allt e bra m er! Kram Pamela o Kimba