tisdag 2 september 2008

Bebisfix

Magen växer....nu är det inte länge kvar, bara 2 veckor och 2 dagar till beräknat förlossningsdatum. Jag funderar på hur han ska komma ut....jag väntar mig en avi att jag har ett paket att hämta på posten....för inte ska han väl komma ut från mig??!! Hur sjutton ska det gå till....?
Nåja, alla min kompisar (nästan) har fått både en å två å tre ungar så nog vet jag det ska gå. Ut kommer de alltid =).
Just nu går vi bara hemma å väntar, vi roar oss med att fixa å dona, det är fortfarande saker att göra efter flytten. Imorse har vi (läs: Ante) skruvat upp rullgardiner i sovrummen så vi slipper vakna av att solen lyser i ögat. Vi har oxå x antal flyttkartonger att ta itu med, i denna förträffligt välplanerade (not!!!) fyrarummare finns inte tillstymmelse till förråd.....jo, vi har ett ute på baksidan men det är oisolerat och råttgift är utlagt.....så vi ska försöka trolla bort och trolla undan en himla massa saker.
Skötbord är oxå något vi måste fixa. Men i övrigt tror jag att vi har allt. Ja, inte ALLT men det mesta iallafall.
Idag ska vi på föräldrautbildning och imorgon är det fullt upp, först barnmorskan, sen visning på Lunds BB och på kvällen Ystad BB.
Kanske man skulle testa lustgasen å se om den e nå lajbans =).
Iofs har jag ju faktiskt provat när jag var med Eva på BB när Alexander föddes. Men det e drygt 2 år sedan så det kan vara bra att öva igen hihi....
Nu ska vi ta ut hundarna på en liten prommis. Igår var husse duktig å tog Avanti med sig på en långpromenad, den stackarn har ju fått vagga omkring med matte i snigelfart i tre veckor när husse varit borta på jobb. Han kan behöva få gå i liiiiite snabbare tempo. Molly däremot är jättenöjd att lulla runt lite å kolla läget i kvarteret.
Have a nice tisdag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas ni har det bra! Jag ska till klubben ikväll, dock utan hund om du vill ha skjuts i e-skrutten?